Keletas patarimų Jūsų verslo plėtrai

2017-12-29

Turbūt kaip ir daugelis verslininkų svajojate, kad vieną dieną nedidelis jūsų verslas išaugtų į stambią bendrovę. Jei išties esate išsikėlę sau tokį tikslą, pateikiame keletą verslo plėtros strategijų, kurios gali jums pasitarnauti plečiant verslą.

 

1.      Segmentuokite rinką

Rinkos segmentavimas – tai procesas, kurio metu iš visos rinkos išsirenkate tam tikrą segmentą, į kurį galite orientuoti savo pardavimus. Pagalvokite, kokiems žmonėms mėginsite parduoti savo produktus ar paslaugas?

 

Daugelis stambių bendrovių puikiai supranta, kaip svarbu surasti savo vietą rinkoje. Užsitikrinę šią vietą, jie imasi visų įmanomų priemonių, kad ją išlaikytų. Bendrovė „Red Bull“ energinius gėrimus siūlo nuotykių ištroškusiam jaunimui, kuris ir sudaro šios bendrovės rinkos segmentą.

Ar kada nors pagalvojote, kodėl „Red Bull“ turi savo „Formulės 1“ lenktynių komandą? Atsakymas labai paprastas: norėdami užtikrinti verslo augimą, privalote susikoncentruoti į savo pagrindinius vartotojus. Segmentuodami savo rinką, turite atsakyti į tam tikrus klausimus. Į kokius vartotojus orientuositės, o kokių vengsite? Kuriam segmentui reikėtų skirti daugiausia dėmesio, norint padidinti veiklos pelningumą?

 

2.      Užimkite naujas rinkos dalis

Jūsų turima rinkos dalis neša jums neblogą pelną. Tačiau jums reikėtų žvelgti plačiau. Jei pagrindiniai jūsų vartotojai yra paaugliai ir studentai, pagalvokite apie tai, kur šie asmenys praleidžia daugiausia laiko. Galbūt savo produktus ar paslaugas galėtumėte pasiūlyti mokykloms, klubams ar kolegijoms? Galite pasiūlyti nuolaidų įvairiems klubams arba dalį savo pelno skirti mokykloms ar asociacijoms.

 

3.      Pasinaudokite partnerystės ryšiais

Kartais iš smulkiųjų verslininkų pasigirsta skundų, kad jie nepajėgūs konkuruoti su stambesnėmis bendrovėmis, nes pastarosioms pranašumo suteikia jų turimi verslo ryšiai. Tai tiesa, tačiau jūs galite pasitelkti sumanumą ir protingai išnaudoti partnerystės ryšius.

 

Tarkime, jūsų nedidelė įmonė gamina teniso kamuoliukus ir esate išplėtoję technologiją, dėl kurios kamuoliukai nuo žemės atšoka geriau ir yra patvaresni. Jūs turite puikų gaminį, tačiau neturite gamybinių pajėgumų, platinimo kanalo ar kitų teniso kamuoliukų tiekimo grandinės elementų. Teniso kamuoliukai yra viskas, ką jūs turite.

 

Galbūt rėmimo ar turnyrų partnerysčių srityje nepajėgsite konkuruoti su stambesniaisiais rinkos dalyviais, tačiau galite užmegzti partnerystės ryšius su teniso kamuoliukų gamykla bei platinimo paslaugų bendrove. Tiesą sakant, su minėtais subjektais galite bendradarbiauti nesumokėdami nė cento už nuosavos gamyklos ar platinimo kanalo išlaikymą. Tiesiog kaskart pardavę teniso kamuoliuką, dalį gauto pelno atiduokite savo partneriams.

 

Tokiu būdu išplėsite savo produkcijos apimtis bei platinimo tinklą ir jums nereikės iš anksto skirti lėšų nuosavos gamyklos statyboms ar transportavimo paslaugų įmonės samdymui. Dabar, užuot rūpinęsi teniso kamuoliukų gamyba, galėsite tiesiog koncentruotis į jų pardavimą.

 

Stambiosios bendrovės savo partneriams gali sumokėti iš anksto. Smulkieji verslininkai turi su partneriais susitarti, kad už jų paslaugas būtų galima atsiskaityti už parduotas prekes gautomis lėšomis.

 

4.      Raskite patarėjų

Užmegzkite ryšių su žmonėmis, kurie gerai išmano jūsų atstovaujamą pramonės šaką ir kurie nuoširdžiai nori jums padėti. Eidami generalinio direktoriaus pareigas galite jaustis izoliuoti, todėl palaikykite ryšius su kitais, kurie yra sukaupę patirties šioje srityje, mokykitės iš jų ir pasitelkite jų pagalbą, kad sėkmingai žengtumėte į priekį.

 

5.      Reklamuokite savo verslą tiek realioje, tiek virtualioje erdvėje

Pagalvokite, kaip galėtumėte investuoti į rinkodarą. Nors tradicinė rinkodara yra vis dar veiksminga, norėdami sėkmingiau ir tikslingiau siekti didesnės rinkos dalies, jums itin pasitarnaus virtualios platformos, padėsiančios jūsų verslą pakylėti į naujas aukštumas. Bendrovės, kurios neinvestuoja į internetinę rinkodarą, pralaimi kovą savo konkurentams ir po kelerių metų rinkoje jų neliks. Paprasčiausia kokybiškai apipavidalinta interneto svetainė, kurioje aprašoma jūsų veikla ir pateikiami kontaktiniai duomenys, gali paskatinti pirkėjus įsigyti jūsų prekę ar paslaugą.